QISS-IT heeft een unieke visie op ICT-detachering

Onze dienstverlening richt zich volledig op uw wensen en wordt door ons gezien als een verlengstuk van uw ICT-afdeling. Enkele voorbeelden van door ons verleende diensten zijn:

Detachering

Op tijdelijke basis een ICT- professional van QISS-IT inhuren.

Waarom?

  • Bij onvoorziene afwezigheid direct een capabele ICT-er paraat
  • Alleen de werkelijk gewerkte uren worden gefactureerd
  • Flexibele contracten
  • Geen wervingskosten
  • Garantie op vakkundig ICT- personeel
  • Geen omkijken naar personele administratieve zaken
  • Optie tot overname van de ICT- professional

Proces:

  • Kennismaking met de vaste contactpersoon van de opdrachtgever
  • De opdracht inzichtelijk krijgen
  • Alle voorwaarden bespreken
  • Een profielschets van de functie opstellen
  • Intake ICT- professional bij de opdrachtgever
  • Zes wekelijkse evaluatiemomenten met duidelijke terugkoppeling vanuit de Accountmanager

Co-Sourcing

Zelf de regie houden over de dienst helpdesk, maar de personele invulling volledig bij QISS-IT neerleggen.

Waarom?

  • De personele planning en invulling van de afdeling wordt volledig geregeld
  • Waarborgen van de kwaliteit voor de afgesproken termijn
  • 100% garantie m.b.t. bezetting
  • Vaste, maandelijkse prijsafspraken
  • Vakkundig ICT-personeel
  • Maandelijkse evaluatiemomenten
  • Op maat gemaakte trainingen
  • Twee vaste aanspreekpunten vanuit QISS-IT

Proces:

  • Kennismaking bij de opdrachtgever
  • De afdeling inzichtelijk krijgen
  • KPI’s van de afdeling bespreken
  • Het bepalen van SLA’s
  • Het uitbrengen van een offerte

Opleidingen

QISS-IT biedt trainingen aan die aansluiten op de specifieke eisen en wensen van uw afdeling. Wij kunnen trainingen bij ons op kantoor faciliteren tot 15 personen.

Waarom?

  • QISS-IT heeft veel ervaring met het opleiden van ICT- Professionals
  • Wij kunnen op maat gemaakte trainingen aanbieden voor een passend tarief
  • QISS-IT heeft externe trainers die de trainingen op locatie kunnen aanbieden

 

Proces:

  • Inzichtelijk krijgen van de behoefte
  • Training op maat opstellen
  • Offerte uitbrengen

Internal Recruitment

Deze dienstverlening is volledig gericht op uw wensen met o.a. de intentie personeel zelf in dienst te willen nemen waarbij de mogelijkheid vooraf een opleidingsprogramma op wordt gesteld en aangeboden door QISS-IT.

Waarom?

  • Search niet alleen op juiste competenties maar ook de match voor het bedrijf
  • Op maat gemaakt traineeship bieden gedurende een bepaalde periode
  • Op zoek naar starters maar deze zelf niet kunnen opleiden

 

Proces:

  • Kennismaking met afdelingsmanagers
  • Opstellen functieprofielen
  • Introductie kandidaten
Neem contact op

DIRECT EEN CAPABELE VERVANGER

QISS IT levert als betrouwbare partner de juiste oplossing!

De toekomst van de ICT-servicedesk

QISS-IT heeft onderzoek gedaan naar de toekomst van de 'ICT- Servicedesk' en heeft hiervoor ruim 40 ICT- managers en teamleiders geïnterviewd.

De conclusie uit het onderzoek is:

- De servicedesk is het visitekaartje voor de organisatie
- De servicedesk krijgt strategisch een belangrijke rol
- Meer vrouwen in de ICT
- Meer HBO'ers op de servicedesk die geen ICT opleiding hebben

infographic-1

De ICT-afdeling zal richting de toekomst gezien worden als een shared-service center, die de regie houdt naar de interne en externe klant. Strategisch management en de ICT-afdelingen zullen meer samenwerken waarbij de Servicedesk hét visitekaartje van de organisatie is.

De ICT-afdeling zal in de toekomst gezien worden als een shared-service center, die de regie houdt naar de interne en externe klant. Strategisch management en de ICT-afdelingen zullen meer samenwerken waarbij de Servicedesk hét visitekaartje van de organisatie is.

“Soft Skills”

Wat wordt er steeds belangrijker in de nieuwe veranderende organisatie?

infographic-3

“Het in huis halen van 'soft skills' is essentieel voor een servicedesk die in de toekomst succesvol wil blijven.”

Meer diversiteit op de afdeling

Ruim 95%

van de managers en teamleiders is voorstander van vrouwen in de ICT-sector.

- Empatisch en analytisch vermogen

- Communicatieve vaardigheden

- Sociale vaardigheden

89% wil diversiteit…

van de ondervraagden ziet 89% graag meer vrouwen op de ICT- afdeling. Voornaamste reden is voor een betere man/vrouw verhouding. Daarnaast geeft men aan dat vrouwen vaker “soft skills” bezitten.

Benodigde opleidingen op de ICT afdeling.

we hebben de ICT-managers en teamleiders gevraagd welke opleidingen zij benodigd achten:

infographic-6

Diversiteit qua opleiding

89% van de managers en teamleiders zeggen diversiteit te willen zien in het opleidingsniveau. Zij zouden graag een mix willen zien tussen MBO en HBO/WO geschoolde medewerkers. Deze HBO/WO geschoolde medewerkers hoeven geen ICT- opleiding gevolgd te hebben. 16% van de gevraagde managers en teamleiders vragen zich wel af of deze doelgroep genoeg uitgedaagd zal worden op een Servicedesk.

Conclusie

- De Servicedesk is het visitekaartje voor de ICT- Afdeling

- De Servicedesk krijgt strategisch een belangrijk rol

- Meer vrouwen in de ICT

- Meer HBO’ers die geen ICT- opleiding hebben op de Servicedesk

QISS IT heeft een continue aanpassend trainingsprogramma opgesteld voor haar ICT proffesionals, te weten het ‘talented program en het EXTREEM ICT Traineeship'.

prev next
Neem contact op

Meer weten?

Wilt u meer weten over ons aanbod en de mogelijkheden? Vul het contactformulier in en QISS IT neemt binnen één dag contact met u op.

Testimonials

QISS-IT draagt het SNA keurmerk