Service management.

IT processen optimaliseren en zorgen dat iedereen zich eraan houdt. Met de track IT Service management maak je afspraken over wat er moet gebeuren bij wijzigingen, incidenten en problemen. Lees snel verder.

Als je voor de track Service Management kiest, ga je eerst als servicedeskmedewerker aan de slag. Als je daar voldoende ervaring mee hebt, kun je manager in de IT worden.  Maar wat houdt IT service management in? Zie het als een verzamelnaam voor processen en strategieën voor organisaties om IT te leveren aan hun medewerkers. Het is een proces dat zich blijft ontwikkelen en de werkwijze van IT-beheer blijft aansturen.

Wat doet een IT service manager?

Als IT service manager verzamel je informatie uit IT-incidenten, wijzigingen en problemen. Natuurlijk zoek je naar passende oplossingen. Van de verzamelde informatie maak je rapporten. En in deze rapporten verwerk je de belangrijke informatie, zoals:

  • Komen deze incidenten of aanvragen vaker voor?
  • Zo ja, hoe vaak?
  • Is het nodig om veranderingen aan te brengen in de werkwijze?

Wanneer je merkt dat bepaalde aanpassingen of veranderingen een oplossing bieden, dan verwerk je ze in het rapport. Zo optimaliseer je voortdurend de werkwijze van een IT-afdeling. IT Service Management wordt vaak toegepast met een framework, zoals ITIL, Information Technology Infastructure Library. ITIL zijn de beste werkwijzen om de meest efficiënte IT-support te leveren. Ook zorg je ervoor dat de medewerkers efficiënt en tevreden werken met op maat gemaakte IT services en resources.

Haal jij voldoening uit het in goede banen leiden van alle IT processen? Word dan IT service manager! Daar profiteert de hele organisatie van.

 

Wat kun je verwachten?

Certificaten

• AZ 900 Microsoft Azure Fundamentals (reeds behaald) • ITIL 4 Foundation • ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support

Aanvullende trainingen

• Technische communicatie • Creatieve probleemoplossing • Design thinking • Oefenen met actief luisteren

Voorbeeld functies

• ITIL Incidentmanager • Problem manager • Servicedesk Coördinator • Changemanager • Servicemanager • Procesmanager

Bekijk ook onze andere tracks.

Big Data

Data omzetten naar informatie. Informatie naar kennis. En kennis naar keuzes. Dat is wat je doet met big data. Je verwerkt de reusachtige brei aan data tot waardevolle inzichten. Zo lever je een belangrijke bijdrage aan het bepalen van bedrijfsstrategieën.

Cloud specialist

Wil jij de techniek induiken? Leer alles over de cloud! In deze technische track analyseer, ontwerp, ontwikkel en beheer je (Microsoft) cloud oplossingen. Hebben jouw collega’s vragen of uitdagingen met het werken in de cloud? Bij jou moeten ze zijn.

Functioneel applicatiebeheer

Productieve medewerkers, (kosten)efficiënte werkprocessen en tevreden klanten. De applicaties die een bedrijf gebruikt, spelen hierin een grote rol. Net als jij. Want jij helpt je collega’s hun weg te vinden in deze software en tools om alles eruit te halen wat erin zit.

Project management

Een nieuwe cloud oplossing, hardware leverancier of werkplek? Jij begeleidt bedrijven bij dit soort grote IT projecten. Je verzorgt de planning, organisatie en uitvoering tot in de puntjes. Jij rondt het project soepel, binnen budget en planning af door de taken binnen je team nauwlettend in de gaten te houden.

Security

Datalekken. DDoS-aanvallen. Phishing. Not on your watch! Want jij brengt risico’s en dreigingen in kaart en maakt plannen om bedrijven beter te beschermen tegen mensen met kwade bedoelingen. Door de juiste beveiligingsmaatregelen te nemen, voorkom jij dat bedrijfsgevoelige informatie of persoonsgegevens op straat belanden.

Neem gerust contact op.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.