IT Service management.

IT processen optimaliseren en zorgen dat iedereen zich eraan houdt. Met de track IT Service management maak je afspraken over wat er moet gebeuren bij wijzigingen, incidenten en problemen. Lees snel verder.

Zorg dat alles draait. Word IT Service Manager.

Hoe ziet jouw start eruit?
Je begint in de rol van servicedeskmedewerker. Daar leer je hoe een IT-afdeling écht werkt en wat gebruikers nodig hebben om hun werk goed te doen. Heb je de basis onder de knie? Dan stroom je door naar de functie van IT Service Manager. Hier stuur je processen aan, analyseer je storingen en vertaal je technische issues naar concrete verbeteringen.

Wat doet een IT Service Manager?
In deze rol verzamel je informatie over incidenten, wijzigingen en terugkerende problemen. Je onderzoekt patronen, stelt kritische vragen en komt met oplossingen die het verschil maken. Je schrijft heldere rapportages en doet aanbevelingen om de IT-processen steeds beter te maken. Daarbij werk je met ITIL, hét framework voor IT Service Management, zodat je altijd volgens best practices handelt.

“Een goede IT-omgeving draait om slimme processen én tevreden gebruikers.”

Wat leer je tijdens de IT Service Management track?
Je ontwikkelt je technische kennis én je communicatieve vaardigheden. Dat betekent: leren luisteren naar gebruikers, knelpunten signaleren en daar iets mee doen. Tijdens de track behaal je onder andere:

  • ITIL 4 Foundation
  • ITIL 4 Specialist: Create, Deliver & Support
  • Skills in technische communicatie, stakeholdermanagement en design thinking

Zo krijg je grip op zowel de techniek als het menselijke aspect van IT.

Waar kun je terechtkomen?
Als IT Service Manager kun je aan de slag bij overheidsinstellingen, zorgorganisaties, techbedrijven of financiële dienstverleners. Overal waar IT essentieel is, zijn mensen nodig die processen in goede banen leiden. Jij wordt de schakel tussen techniek en praktijk.

Waarom kiezen voor deze track?
Je werk heeft directe impact op de gebruikerservaring én de efficiëntie van een organisatie. Je combineert denken in processen met mensgerichte service. En je leert dat verbeteren nooit ophoudt, zeker niet in IT.

Wat kun je verwachten?

Certificaten

• AZ 900 Microsoft Azure Fundamentals (reeds behaald) • ITIL 4 Foundation • ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support

Aanvullende trainingen

• Technische communicatie • Creatieve probleemoplossing • Design thinking • Oefenen met actief luisteren

Voorbeeld functies

• ITIL Incidentmanager • Problem manager • Servicedesk Coördinator • Changemanager • Servicemanager • Procesmanager

Bekijk ook onze andere tracks.

Big Data

Cloud specialist

Functioneel applicatiebeheer

Project management

Security

Neem gerust contact op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.