QISS & Tell

Een werkdag als IT Trainee

Door IT Trainee Eline

Yes, eindelijk starten bij mijn eerste opdracht, ik heb er zin in! Na al dat leren tijdens het eerste deel van het IT Traineeship, was het tijd om mijn nieuwe skills in praktijk te brengen. Maar hoe ziet zo’n werkdag op de Servicedesk er dan uit? Nou zo dus!

 

VROEG BEGINNEN

Mijn werkdag start vrij vroeg. Gelukkig geen probleem, want ik ben een vroege vogel. Het voordeel is dat de werkdag dan ook weer vroeg eindigt. In alle rust start ik mijn computer op. Alle benodigde apps zet ik klaar en ik bekijk alvast de openstaande mail. Mijn collega’s druppelen langzamerhand binnen. Tijd voor een kop thee en een praatje. De Servicedesk bestaat uit een heel divers, spontaan en gezellig team dat voor elkaar klaarstaat. Pro-activiteit wordt zeer gewaardeerd. En een geintje hier en daar kan ook zeker.

 

DAGELIJKSE MEETING

Als onderdeel van de SCRUM-methode waar we mee werken, hebben wij dagelijks een meeting met alle aanwezige leden van de Servicedesk. Er blijft altijd één teamlid achter, want de telefoon moet bereikbaar blijven. Tijdens de meeting worden de belangrijke punten besproken. Bijvoorbeeld waar iedereen mee bezig is, bijzonderheden en opvallende vraagstukken die in de gaten gehouden moeten worden. Zo blijft iedereen up-to-date!

 

VERSCHILLENDE COLLEGA’S, VERSCHILLENDE VRAGEN

Bij de Servicedesk werk je als IT’er voor collega’s die bij hetzelfde bedrijf werken. Zij komen met verschillende vraagstukken bij de Servicedesk. Deze kunnen verschillen van “ik ben mijn wachtwoord vergeten” en “ik kan niet meer inloggen” tot grote aanvragen van meerdere laptops, telefoons en andere devices. De vragen komen binnen via de mail en telefoon. Samen met mijn collega’s log ik ze in het CRM-systeem.

Kunnen wij het zelf direct oplossen, helemaal top! We loggen alle stappen die zijn ondernomen en de melding kan afgesloten worden. Gaat het om een vraagstuk dat tot een andere afdeling behoort? Zoals Functioneel Beheer of HR, dan maken wij een melding. We communiceren dit naar de aanvrager en zetten het door naar de desbetreffende afdeling.

 

GEZELLIGE LUNCH

De hoofdvraag van de dag is: Wat gaan we straks eten? Want na al dat werken is het tijd voor een lekkere lunch. In twee shifts gaan we samen de deur uit om ergens een lunch te halen. We eten gezellig buiten de deur of op kantoor. Zo kunnen we weer vol energie de middag in.

 

AFSLUITEN EN NAAR HUIS

Om 16:00 sluit de Servicedesk. Dan gaan de andere collega’s ook naar huis en komen er geen directe vragen meer binnen. Deze zijn weer voor de volgende dag. Wij werken de mailbox zoveel mogelijk bij en loggen netjes alle vraagstukken.
Zorgen voor een glimlach op het gezicht van collega’s die je helpt, daar krijg ik energie van. Op naar de volgende dag!

 

Wil jij net als Eline je carrière starten als IT Trainee? Bekijk dan het volledige IT Traineeship programma en solliciteer direct op de Traineeship vacature.

 

Bekijk het Traineeship

Neem gerust contact op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.