Klantgerichtheid.
Persoonlijkheid en betrokkenheid zit diep in ons DNA. Maar hoe zorgen we dat het niet bij mooie woorden blijft? Dat lees je in dit artikel.

De 3 bouwstenen van klantgerichtheid bij QISS
In de IT draait het om mensen. Bij QISS werken we al 15 jaar vanuit die visie – en dat werkt. In 2024 werden we verkozen tot beste ICT-dienstverlener van Nederland in de MT1000, met klantgerichtheid als een van onze sterkste punten. Persoonlijkheid en betrokkenheid zit dan ook diep in ons DNA. Maar hoe zorgen we dat het niet bij mooie woorden blijft? Dat lees je in dit artikel, waarin we je meenemen in de 3 principes waar onze klantgerichtheid op gebouwd is.
Écht luisteren en de IT-branche begrijpen
Een goede match gaat verder dan een lijstje met functie-eisen. Daarom luisteren we goed naar onze klanten, doorgronden we de werkelijke behoefte en helpen we wanneer nodig om de vraag scherper te krijgen. Onze diepgaande kennis van de branche komt hierin goed van pas. Daardoor weten we de juiste vragen te stellen en kunnen we meedenken over wat een organisatie nodig heeft. Voor ons draait klantgerichtheid dan ook om meer dan alleen een goede service – het gaat om écht begrijpen, vooruitdenken en zorgen dat elke klant zich gehoord voelt.
Klantgerichtheid als gezamenlijke mindset
Iedereen binnen QISS ademt klantgerichtheid. Snelle opvolging, betrokkenheid en meedenken zijn voor ons gehele team dan ook een vanzelfsprekendheid. En dat komt simpelweg omdat we hierop selecteren. We willen alleen mensen bij QISS die graag de verbinding aangaan, bij wie klantgerichtheid een tweede natuur is. Hierdoor voelt iedere klant onze betrokkenheid – wie diegene ook aan de telefoon heeft. Met elkaar zorgen we dat onze klanten op de best mogelijke manier worden geholpen.
Klanten waarderen en verrassen
Naast het intensieve contact met onze klanten, vinden we het minstens zo belangrijk dat ze zich gewaardeerd voelen. Daarom verrassen we ze regelmatig met iets leuks. Een paar voorbeelden:
- Toen we werden we verkozen tot beste ICT-dienstverlener van Nederland in de MT1000, hebben we al onze klanten persoonlijk verrast met een fles bubbels.
- In de coronatijd bezochten we onze klanten met een bos tulpen en een fles rosé om samen te toasten op de herwonnen vrijheid.
- Op Blue Monday verrasten we onze klanten met een mok met de tekst ‘Feeling blue? Turn it orange’, gevuld met smileydrop. Kleine moeite, grote glimlach.
Dit soort acties doen we met liefde! Daarnaast laten we ook graag onze waardering zien door kennis te delen. Zo schrijven we regelmatig whitepapers en nodigen we onze klanten uit voor webinars en colleges, bijvoorbeeld over security of AI. Op die manier bouwen we gezamenlijk aan onze relatie én kennis.
Wil je onze klantgerichtheid zelf ervaren?
Laten we dan eens kletsen! Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.
Klaar om jouw IT-team te versterken?
